Zdravé opaľovanie

pondělí 6. září 2021

Ahojte milí čitatelia!

Po nejakom čase som späť s chuťou blogovať a venovať sa tomu o čosi viac. Možno Vám príde zvláštne pridávať článok o zdravom opaľovaní na konci augusta; Bohužiaľ som mala "menší" technický problém sa dostať na môj blog a po dlhšom kontaktovaní a otravovaní supportu sa mi to podarilo vyriešiť. Mnohí z Vás, ktorí ma sledujú na sociálnych sieťach už možno zaregistrovali to, že ma trápi alergia na slnečné žiarenie a preto pobyt na slnku neobľubujem a nevyhľadávam. Je pravda, že sa mi opálená pokožka páči, no určite nie na mne. Nikdy som nebola človek, ktorý sa rád opaľuje no pobytu na slnku sa úplne nevyhnem. A pre človeka, ktorý sa venuje fotografovaniu sa spomínanej aktivite na slnku často krát nevyhnem. Tento rok je alergia síce slabšia, no stále je to veľmi nepríjemnou záležitosťou. Za tie roky som vyskúšala mnoho opaľovacích krémov či sprejov rôznych značiek no nestačilo mi to na to, aby som nepociťovala nepríjemné pálenie pokožky. Hľadala som si recenzie, radila sa ohľadom slnečnej ochrany  s ľudmi s týmto typom alergie a odporúčili mi 3 značky. Dve z nich ponúka i práve lekáreň BENU, odkiaľ mám prípravky o ktorých budem písať. Sú nimi francúzke značky ktoré mnohí z nás poznajú a sú to práve VICHY a LA ROCHE-POSAY


Ako som už vyššie spomenula som fotografka a slnku často nevyhnem. A práve preto som sa rozhodla, že skúsim otestovať a dať Vám úprimnú recenziu na to, či mi to pomohlo. No musíme si povedať, že každá pokožka je iná, môže inak reagovať. To čo pomohlo mne, nemusí zas pomôcť Vám. No pevne verím, že to pomôže. Vyberala som ochranu na faktore SPF30 čo znamená že blokuje žiarenie na 97%. Áno, nie je to tá najvyššia ochrana čo existuje, no povedzme si pravdu, žijeme na Slovensku kde to slnko nie je tak silné ako v iných krajinách. Zdravé opaľovanie začíname najprv tak, že sa slníme kratšie a neskôr svoj pobyt na slnku predlžujeme. Pri alergii na slnko odporúčam taktiež užívať betakarotén, ktorý tú alergiu dokáže skutočne zmierniť. 


Začneme teda ochranným hydratačným mliekom od VICHY

Povedzme si pravdu; kto by značku VICHY nepoznal? Ja ju teda poznám hlavne kvôli krémom či séram no rozhodla som sa skúsiť ich krém ktorý odporúčali v mnohých fórach. Krém reagoval na pokožke krásne. Trošku ťažšie sa roztieral a pokožka ostala biela. Čiže je podľa mňa skôr vhodný k vode, nie do mesta. No čo sa týka ceny tak úplne super. Je to väčšie balenie čiže Vám určite vystačí celá tuba počas leta! :) Objavilo sa u mňa naozaj len jemňunké naznačenie červenej pokožky, no nepálila, nebolela.. :) 



Ultraľahký sprej od LA ROCHE-POSAY - ANTHELIOS SHAKA 

Už teraz na začiatku vám poviem; je to môj favorit! Dizajn samotného produktu je nenápadný a jednoduchý. Pri nastriekaní produktu na pokožku ma milo prekvapila vôňa, ktorá bola naozaj príjemná. Pri porovnaní hydratačného mlieka a spreju tak mi aplikácia pomocou spreja vyhovuje skutočne najviac. No prejdime k tomu, ako moja citlivá pokožka reagovala na nanesenie a na pobyt na slnku s týmto sprejom. Na slnku som ako i u predošlého produktu strávila približne 2 hodiny. Skúšala som ho dokonca i v bazéne a veru čudujme sa, nezliezol mi.  Jediné čo mi u neho nevyhovuje je to, že je lepkavejší. Alergia sa neobjavila na natretých miestach vôbec. 


Ak by som si ale mala vybrať iba jeden z nich určite by u mňa zvíťazil La Roche-Posay a ich sprej! 

No a na záver nášho dnešného článku si môžme dať tipy ktoré nám určite pomôžu popri opaľovaní a teplých dňoch.

Krém alebo sprej na opaľovanie musíme aplikovať pravidelne aby sa dosiahla dlhotrvajúca ochrana pred slnkom. 

Pokožku treba hydratovať nie len zvonka ale i zvnútra. Preto počas týchto horúcich dní pite dostatok tekutín. 

Pozor na úpal! je taktiež dôležité maťpokrývku hlavy. Ženy, veď taký slamený klobúk nadrozmernej veľkosti je aj tak in! :) Nie len že vás chráni pred úpalom ale dokonca vám tieni plecia a tvár.

Treba si nájsť kvalitný krém alebo sprej na opaľovanie ktorý Vám bude zároveň vyhovovať. Sledujte taktiež spotrebu. Ak je produkt otvorený viac ako je uvedené na obale, strácajú svoju ochrannú schopnosť. 

Vyhýbajte sa slnku od 11 do 3 hodiny poobede. Vtedy je vonku najviac teplo a slnko páli o 106. 

Netreba taktiež zabúdať na ochranu po opaľovaní.


Ja dúfam, že sa Vám článok o zdravom opaľovaní páčil. Tiež chcem poďakovať BENU lekárni za túto spoluprácu kde som mohla otestovať tieto 2 opaľovacie pomôcky a mohla som tak zistiť, čo mojej pokožke vyhovuje. :) Vďaka Vám som prišla na to, že mi stačí SPF 30 a že značka LA ROCHE-POSAY je pre mňa tou najvhodnejšou alternatívou. 



  • Okomentovat

    © LUDKA VENG. Design by FCD.