Život s (ne)tetániou

úterý 26. ledna 2021

 ŽIVOT S TETÁNIOU ALEBO TEDA (NE)TETÁNIOU?


Viacerí by si mohli uvedomiť to, že Tetánia nie je choroba, je to syndróm. Zo všeobecných znalostí vieme, že je to vlastne vyvolané dlhodobým stresom. Veľa ľudí má rozličné príznaky a preto sa to objavuje o niečo dlhšie. Mne sa na Tetániu prišlo po 8 rokoch rôznych často nepríjemných vyšetreniach. Nie je to životu ohrozujúci stav, no človek má niekedy pocit, že leží na smrteľnej posteli.
Čoraz viac počúvam o tom, že táto diagnóza je čoraz častejšia medzi mojimi kamarátmi či známymi. Ak sa dozvedeli, že trpím týmto syndrómom, zahrnuli ma nespočetným množstvom otázok. Jedna slečna mi dnes večer napísala správu prostredníctvom instagramu či mi skutočne na Tetániu pomohlo vegetariánstvo. Preto som sa dnes rozhodla napísať Vám môj príbeh a spísať veci, ktoré mi pomohli a ktoré by možno mohli pomôcť i Vám...

Prečo teda názov nesie "život s (ne)tetániou"? Pretože cítim čiastočné víťazstvo nad týmto svinstvom ktoré som nechala vniknúť do mojej mysle a do môjho tela. Naučme sa to, že telo je ako náš chrám. Správajme sa k nemu dôstojne a starajme sa o neho.


AKO VYZERALI TETANICKÉ ZÁCHVATY U MŇA?


U mňa sa prejavili ako malé tráviace ťažkosti, ktoré sprevádzali kŕče, nervozita, pocit na odpadnutie alebo pocit že nemôžem dýchať. Objavovali sa čoraz častejšie až kým neutíchlo klasické stresové obdobie v škole. Mala som za sebou rôzne vyšetrenia ako napríklad na gastro, kde mi nejakú dobu tiež liečili intoleranciu laktózy či lepku. Podľa mňa je nesmierne dôležité i obyčajné gastro vyšetrenie na vylúčenie Histamínu, celiakie či iných intolerancii. Je dôležité vylúčiť mnoho vecí. Tetánia je syndróm, ktorý je úzko spojený s ľudskou psychikou. Dlhoročné stresovanie mi veru nepomohlo a po maturite sa to spustilo znova a o dosť intenzívnejšie. To bolo po prvé čo ma tento stav donútil navštíviť urgentný príjem. Stále ten istý kolobeh dookola. To bude jedine problém trávenia, chodte na gastro. Ten čas som tiež zmenila obvodnú lekárku nakoľko som prekročila vek 18. rokov a táto úžasná žena mi zmenila život. Moja pani doktorka ma odporučila vyhľadať neurológa. Vtedy prišla diagnóza, na ktorú som celý čas čakala. Aspoň nejaká teda, chápem, nikto by sa tomto asi nepotešil. No u mňa vtedy vysvitla nová nádej ako z tých stavov nejak von. Bolo mi predpísané magnézium. To síce trošku pomohlo, no nie dostatočne. Až kým neprišiel v roku 2018 zlomový bod, kedy som skončila 2x za mesiac na urgentnom príjme s tým istým stavom. Dostala som dávku magnézia s infúziou. Vtedy ako som už spomínala na stories na instagrame prišiel zlomový bod. Ležiac na posteli na urgentnom príjme som si uvedomila, že tento stav prichádza hlavne večer a to po konzumácii mäsa. Čiže som sa rozhodla stať vegetariánkou a začať žiť úplne inak. 


ČO SOM ZMENILA JA?


Ako som spomenula vyššie, hľadala som a rozmýšľala, čo bolo spúšťačom mojich záchvatov. Preto jednou z mojich rád čo zmeniť alebo teda zistiť je že v akej situácii alebo po čom vám tento stav prichádza. Po tom, ako som sa stala vegetariánkou sa môj stav úplne zlepšil. Zmena stravy nezmenila len tie stavy, zmenila i moju psychiku, môj postoj k životu a konečne sa mi podarilo pribrať. Nie len že by sa mal človek vyvarovať väčšieho stresu no niekedy to proste nejde. Skúste myslieť v každej situácii pozitívnejšie. Áno, niekedy to je ťažšie, no myslite na svoje zdravie. U človeka s týmto syndrómom je dôležité doplňovať magnézium. Ja som tabletkovú formu nahradila obyčajnými banánmi a zvýšeným príjmom zeleniny, ovocia a tekutín. Tiež mi pomáhalo obyčajné papierové vrecúško, do ktorého som dýchala. Tým, že vdychujeme oxid uhličitý, stabilizujeme hladinu CO2 v krvi. Začala som so svojim osobným rozvojom. Hlavne čo sa sebelásky týka. S tým mi samozrejme pomohlo štúdium na vysokej škole. Venovala som svoj voľný čas sebe. Je nesmierne dôležité snažiť sa tento stav potláčať. Preto ak so sebou stále neviete aspoň trošku pracovať, nebojte sa, nehanbite sa navštíviť psychológa či psychiatra. Ako som už vyššie spomenula, je dôležité zmeniť svoje návyky. Či už stravovacie alebo prestaňte fajčiť. Relaxuj každý jeden deň aspoň na pár minút. Prečítaj si dobrú knihu, pozri si seriál, choď sa prejsť do prírody, choď do vane alebo do sprchy. Načerpaj novú energiu pre svoju myseľ a telo. Dychové cvičenia, je ich na youtube tak mnoho.. Skús to aspoň na pár dní. Alebo začni cvičiť napríklad jógu. Alebo si nájdi nejakú záľubu. Kresli, športuj, foť, čítaj.... je toho tak mnoho. Máš množstvo príležitostí zmeniť svoj stav, tak to využi! Skús manifestáciu, tvoj život bude o niečo ľahší. Privolaj si do života dobré veci... ♥

Ooo! áno! jedna z mojich obľúbených fotografiek (Michaela.durisova) o tom robila storky ako obmedzila alebo i dokonca úplne vylúčila zo svojho jedálničku lepok.. :) 

Je dôležité svoje telo milovať. Tento stav začne jedného dňa sám odchádzať ak mu vo svojom živote a mysli nedáte priestor na vývoj. Vaša psychika nesmie tento záchvat spustiť. 

Ak budete mať nejaké otázky, kľudne mi napíšte na môj instagram (stačí ťuknúť na slovo instagram a otvorí sa ti môj profil) ♥ Dúfam, že Vám tento článok pomohol aspoň trošku.


..... s láskou Ludka Veng











Okomentovat

© LUDKA VENG. Design by FCD.